dimarts, 19 d’octubre del 2010

SER DE LA UAF (UNIÓ ANELLES DE LA FLAMA)


Feia dies que volia reemprendre el meu blog,i crec que avui el que més em ve de gust, és parlar de la UAF, millor dit, ser de la UAF.
Crec que una de les coses que més m'omple com a vallenca, és pertànyer a la UNIÓ ANELLES DE LA FLAMA, coneguda com la UAF.
Una entitat que va néixer amb la sardana i que va eixamplar el seu horitzó quan va veure que els temps canviaven, i calia fer quelcom per recuperar un patrimoni cultural que anava molt més lluny.
El meu primer contacte va ser perquè hi havia un esplai que s'havia inciat feia poc (bé, d'això han passat més de 20 anys), i necessitaven monitors; de la mà d'un bon amic, vaig començar per col·laborar com a monitora; allí vaig conèixer la mare del meu fillol, la Cèlia.
L'esplai ANAPURNES va fer que tingués molta més implicació; portant la "jaia" dels nans, durant molt de temps; formant part del grup d'animació "All i Oli"; estrenant-me com a actriu amateur amb el grup TRASPUNT, seguint la MULASSA, i els DIABLES per molts indrets; en definitiva sentint-me membre d'una entitat que anava creixent, igual que nosaltres. El temps va passant, i la UAF continua enriquint la ciutat de Valls amb tot el que aporta cultural i humanament.
La primera cosa que hem fet el meu marit i jo, quan han nascut els nostres fills, és fer-los socis de la UAF, d'altres ho fan a clubs esportius; cadascú té les seves preferències. La nostra és ben clara!!!
Puc dir amb molt d'orgull que hi tinc una colla d'amics, amb qui comparteixo molts bons moments, més enllà de la pròpia entitat.

Al tombar tenim les Decennals, i des de fa mesos, el Lluís Musté, persona emprenedora i defensora de la cultura popular catalana està treballant en la recuperació del Lleó, un nou element que formarà part del seguici festiu de Valls; i com no podia ser d´altra manera, estrenat en una data assenyalada, el 29 de gener de 2011.

2 comentaris:

  1. M'agrada molt això que expliques perque fa refeència a la cultura popular i crec que és un dels millors tresors que podem deixar en herència a les generacions que ens han de sobreviure...

    M'agrada en especial la passió amb què expliques la teva vivència... Com t'omple, com t'agrada... I tot el que t'aporta formar part de la UAF, de sempre que et conec que te'n sento a parlar... :)

    ResponElimina
  2. Realment la feina que dur a terme la UAF a Valls és increïble, això ho sabem els qui hem estat dins,i sempre tot per amor a la ciutat i a la cultura popular que tantes bones estones fa passar a tothom.
    Felicitar des de aquí al Lluís que és del millor que hi ha com a persona i com a creador de cultura Vallenca.

    ResponElimina